Hari ini seramai 49 orang pelajar Bahasa Jepun tingkatan 4 KUSESS telah menduduki Peperiksaan Selaras Bahasa Jepun Kem.Pelajaran Malaysia. Kertas Peperiksaan terbahagi kepada 3 bahagian:


1. Penulisan I ( Katakana, Kanji dan Perbendaharaan Kata),


2. Penulisan II ( Tatabahasa dan Petikan Kefahaman)


3. Pendengaran


Peperiksaan yang mengambil masa lebih kurang 3 jam ini, memberi peluang kepada para pelajar yang telah belajar Bahasa Jepun selama 4 tahun untuk menguji tahap kemampuan dan keupayaan mereka dalam Bahasa Jepun.
Rata-rata mengatakan Kertas Penulisan I dan Kertas Pendengaran agak mudah manakala Kertasa Penulisan II agak susah. Keputusan penuh Peperiksaan ini hanya akan diketahui pada penghujung bulan Februari. Jadi, sama-samalah kita berdoa agar calon-calon KUSESS dapat mengekalkan prestasi 100% nya buat kali ke-5 berturut-turut serta memperbaiki ranking sekolah yang jatuh di tangga ke-14 pada tahun lepas.


Baiklah, perkataan Bahasa Jepun untuk hari ini ialah

GANBATTE KUDASAI - Selamat Maju Jaya

GANBATTE KUDASAI diucapkan ketika seseorang akan menduduki peperiksaan,hendak bertanding dalam sesuatu pertandingan ataupun menghadapi apa sahaja situasi yang memerlukan kata-kata perangsang.


Comments (2)

On 6/11/20 9:43 PG , LIZA berkata...


I read a article under the same title some time ago, but this articles quality is much, much better. How you do this 바카라사이트 i really injoying this.i want to share our website. this is promising and worth reading. i hope you our visit our website..

 
On 9/1/21 1:51 PTG , sabrina berkata...

Wow, awesome blog layout! How long have you been blogging
for? you made blogging look easy. The overall look of your website is excellent, as well as
the content!
카지노사이트
https://yhn777.com 카지노사이트