Assalamualaikum..
Hari ini saya hendak menulis mengenai sebuah lagu yang saya dengar di corong radio baru-baru ini. Saya tidak tahu apa judul lagunya tapi suara penyanyinya amat saya kenali. Siapa lagi kalau tidak Melly Goeslaw. Hendak dijadikan cerita, pagi tadi ada seorang sahabat telah mengirimkan lagu tersebut ke telefon bimbit saya. Sebaik sahaja saya mendengar lagu tersebut, saya amat menyukai lirik lagunya. Judul lagunya ialah "Ketika Cinta Bertasbih" dan sudah tentulah pencipta dan penulis liriknya ialah Melly Goeslaw sendiri.
Baru sebentar tadi, saya berpeluang mencari liriknya di internet. Sudah menjadi lumrah saya, jika saya suka & meminati sesebuah lagu, saya akan mendapatkan liriknya. Saya baca liriknya baris demi baris dan cuba membuat tafsiran sendiri. Aduh! Sungguh puitis perkataan-perkataaan dan ayat-ayat yang digunakan. Hati sememangnya tersentuh tatkala menyelami lirik hasil pena Melly Goeslaw ini.
Saya sarankan, carilah liriknya dan hayatilah. Pada saya, lagu ini bertemakan ketuhanan dan mesej yang ingin disampaikan sangat jelas sekali. Kasih sayang yang mutlak hanyalah kepada Yang Esa.
Baiklah, perkataan untuk hari ini:-
OGENKIDESUKA - Apa khabar? / Sihatkah?
HAI,GENKIDESU - Ya, sihat.
IIE, GENKIDEWA ARIMASEN - Tidak, tidak berapa sihat.

OGENKIDESUKA adalah untuk kita bertanya khabar seseorang.

HAI,GENKIDESU adalah jawapan sekiranya kita sihat dan berada dalam keadaan baik.

IIE,GENKIDEWA ARIMASEN pula sekiranya kita tidak sihat dan berada dalam keadaan yang kurang baik.

OGENKIDE pula membawa maksud jaga diri ataupun dalam Bahasa Inggerisnya take care.

www.youtube.com/watch?v=dqp9RXrKPHY
Jumpa lagi esok.

Comments (1)

On 6/11/20 4:29 PTG , Yoona berkata...

I haven't any word to appreciate this blog. I am impressed from this blog post. Thanks for shared this with us. Please do visit our site too.
카지노사이트
https://yhn876.com 카지노사이트